Eksperci

Martyna Zastawna
MARTYNA ZASTAWNA

Pionierka i propagatorka cyrkularności w branży odzieżowej. Według tygodnika Forbes, jedna z najbardziej wpływowych kobiet i liderka zrównoważonego rozwoju. Założycielka marki woshwosh oraz agencji marketingowej these girls, wykładowczyni i mentorka. Ekspertka ds. klimatu w Europejskim Banku Inwestycyjnym i ONZ. Autorka wielu nagradzanych w Polsce i za granicą akcji społecznych i środowiskowych. W 2023 roku jako jedna z 15 kobiet na świecie wybrana przez Departament Stanu USA do elitarnego programu mentoringowego Fortune Most Powerful Women.

Katarzyna Stasiuk
KATARZYNA STASIUK

Jestem doktorem habilitowanym psychologii, profesorem w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuję się w psychologii społecznej i psychologii zachowań konsumenckich. Prowadzę badania naukowe dotyczące postrzegania społecznego, wpływu społecznego oraz motywacji. Mam też wieloletnie doświadczenie praktyczne w prowadzeniu jakościowych i ilościowych badań rynku. Jestem autorką i współautorką kilkudziesięciu artykułów z obszaru psychologii społecznej i konsumenckiej oraz książek „Psychologia konsumenta” i „Psychologiczne aspekty postrzegania ekspertów”. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej i Sustainable Consumption Research and Action Initiative. Ostatnio moje zainteresowania koncentrują się głównie na zagadnieniach dotyczących zrównoważonej konsumpcji.

Małgorzata Czudak
MAŁGORZATA CZUDAK

Jestem projektantką ubioru, ukończyłam łódzką ASP – specjalizacja projektowanie ubioru. Prowadzę Pracownię Ubioru 240 na ASP (wraz z Michałem Szulcem), posiadam stopień profesora ASP. Jestem pasjonatką mody i designu oraz autorką artykułów dotyczących trendów, relacji targowych. Pokazuję, uczę, wyjaśniam podczas wykładów i warsztatów tajniki mody. Moją misją jest moda i wiedza. Znam technologię, konstrukcję, materiały i branżę – nie tylko z teorii, ale przede wszystkim z praktyki. Współpracowałam z firmami odzieżowymi, ale od kilku lat tworzę kolekcje pod własnym nazwiskiem i organizuje prezentacje będące połączeniem wydarzeń ze świata mody, lifestyle’u, muzyki. Lubię minimalizm, a gdyby nie zamiłowanie do Łodzi, mieszkałabym w ukochanej Florencji.

Mistrzynie praktyki

Faustyna Szufler
FAUSTYNA SZULFER

Moja przygoda z szyciem zaczęła się pod koniec gimnazjum od przerabiania ubrań. Prowadziłam bloga o modzie, kupowałam w second handach i przerabiałam ubrania dla siebie. Z czasem zaczęłam uczyć się także szycia od podstaw i skończyłam szkołę w tym kierunku. Od wielu lat szycie towarzyszy mi na co dzień i dzięki tym umiejętnościom mogę przedłużać życie ubrań i je naprawiać, aby służyły mi dłużej. Chciałabym, aby coraz więcej osób, zamiast wyrzucać ubrania, spróbowało dać im drugie życie.

Andżelika Witek
ANGELIKA WITEK

Mam 22 lata i od kilku lat oddaję się pasji przerabiania ubrań, nadając im nowe życie. Studiuję zarządzanie polityką społeczną oraz w tym roku ukończyłam Krakowskie Szkoły Artystyczne na kierunku Artystyczne Projektowanie Ubioru. Uwielbiam wyzwania, ponieważ są one dla mnie bodźcem do ciągłego doskonalenia mojej kreatywności. Prawdziwą satysfakcję odczuwam, gdy staję twarzą w twarz z przeciwnościami, a następnie pokonuję je. Dla mnie upcycling to nie tylko sposób na tworzenie unikatowych, zrównoważonych ubrań , ale także sposób wyrażania siebie i przekazywania swojej wizji świata.

Monika Jurasik
MONIKA JURASIK

Zajmuję się customizacją ubrań od ponad 13 lat. Zaczęło się już w liceum, kiedy znajomym i rodzinie malowałam pierwsze, nieco koślawe, koszulki i kurtki. Obecnie jestem właścicielką firmy specjalizującej się w hafcie i ręcznym malowaniu odzieży, a także prowadzę warsztaty i uczę malować, przerabiać, ciąć i chlapać… czyli po prostu – zarażam swoją życiową pasją inne kreatywne dusze.

AMBASADORZY

Justyna Kozłowskapion
JUSTYNA KOZŁOWSKA

W moim domu przy 4 dzieci jest mnóstwo ubrań i ciągle ich przybywa, bo przecież dzieci rosną. Staram się ekonomicznie zaglądać do second handów i przechwytywać ciuchy od innych mam. Zwracam też większą uwagę na pielęgnację ubrań, żeby mogły służyć kolejnym dzieciom, i żebym nie musiała uzupełniać swojej garderoby. To jak często pierzemy, w jakiej temperaturze i w jakich środkach ma ogromne znaczenie i to nie tylko dla jakości naszych ubrań, ale również dla planety. Odpowiednia pielęgnacja odzieży to oszczędność wody, energii i mniejsza emisja CO2 do atmosfery.

AMBASADORKI RESERVED

Kasia Szymkówpion
KASIA SZYMKÓW

Świadome budowanie garderoby jest jednym z tematów przewodnich mojego bloga oraz kanałów społecznościowych. Od kilku lat zwracam szczególną uwagę na skład i jakość kupowanych ubrań i zachęcam tym samym swoich obserwatorów do budowania ponadczasowej garderoby, pełnej dobrych jakościowo ubrań, które cieszą znacznie bardziej (i dłużej) niż przypadkowe rzeczy z nieprzemyślanych zakupów. Jak już uda się skompletować wymarzoną garderobę (lub przynajmniej jej namiastkę), warto wiedzieć, jak o nią prawidłowo dbać, by wszystkie rzeczy służyły jak najdłużej. Udział w tej kampanii daje mi możliwość kontynuacji swojej małej misji na jeszcze większą skalę.

M. Jagnickapion
MAGDA JAGNICKA

Wybieram ubrania starannie i po przemyśleniu czy naprawdę ich potrzebuję – te które kupuję chciałabym by przetrwały ze mną jak najdłużej. Czytam metki, stosuję się do zaleceń w kwestii prania, a to bardzo istotne, jeśli mowa o grubym wełnianym swetrze czy bluzce z jedwabiu. Gdy mam ukochaną sukienkę, wyobrażam sobie, że będę mogła stroić się w nią nawet kiedy będę już staruszką. Cały czas chętnie edukuję się w temacie dbania o ubrania, w temacie tkanin, dlatego z przyjemnością dołączyłam do kampanii „Dbaj o ubranie” firmy LPP.

O LPP

o_lpp_2ed-oepj8gis

Jesteśmy polskim producentem odzieży. Nasza historia sięga 1991 roku. Przez trzy dekady zbudowaliśmy firmę, która obecnie jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Tworzymy wartość dodaną dla polskiej gospodarki, a przy tym konsekwentnie inwestujemy w rozwój lokalnej przedsiębiorczości. Poprzez naszą aktywność na blisko 40 rynkach świata, nieprzerwanie napędzamy polski eksport. Zarządzamy pięcioma rozpoznawalnymi markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Budujemy nasz biznes dostosowując ofertę poszczególnych marek do preferencji klientów w różnych częściach świata, w których obecne są nasze brandy.

Choć dziś działamy już na trzech kontynentach, zawsze pozostaniemy firmą z polskimi korzeniami. W Polsce powstają koncepcje naszych marek i tu zapadają strategiczne decyzje. Promujemy polską kreatywność i wdrażamy rodzimą myśl twórczą, bo jesteśmy dumni z tego, że LPP to polska firma odzieżowa.

mohito-logoreservedsinsay-logohouse nowe logocropp-logo

CSR

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Wyzwania klimatyczne współczesnego świata od kilku lat są silnym motorem napędowym naszego rozwoju. Zależy nam na tworzeniu odpowiedzialnej mody i oddawaniu w ręce naszych klientów odzieży generującej coraz mniejszy ślad środowiskowy. Dlatego już dziś pracujemy nad rozwiązaniami, które pozwolą nam w przyszłości przekształcać odpady tekstylne w zasoby. Przy tym nie zapominamy o wprowadzaniu do naszych kolekcji materiałów o niższym śladzie węglowym niż ich konwencjonalne odpowiedniki lub tekstyliów pochodzących z recyklingu.

Zapraszamy cię do naszego świata zrównoważonego rozwoju. Poznaj nasze cele, zobacz, jak je realizujemy, jak wygląda nasza odpowiedź na wyzwania współczesnego świata i skąd czerpiemy wiedzę, aby oferować klientom coraz bardziej odpowiedzialną modę.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz pod adresem www.lpp.com/zrownowazony-rozwoj/

csr-2ed

Dowiedz się więcej o kampanii Dbaj o ubranie. Czytaj. Sprawdzaj. Pielęgnuj.

Sprawdź, jak Twoja pielęgnacja odzieży wpływa na środowisko.